Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2012 18:59 - Писмо
Автор: isteater Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1716 Коментари: 6 Гласове:
16

Последна промяна: 24.06.2012 19:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ПИСМО

Ти помниш ли
морето и машините
и трюмовете, пълни
... с лепкав мрак?
И онзи див копнеж
по Филипините,
по едрите звезди
над Фамагуста?
Ти помниш ли поне един моряк,
нехвърлил жаден взор далече,
там, дето в гаснещата вечер
дъхът на тропика се чувства?
Ти помниш ли как в нас
полека-лека
изстиваха последните надежди
и вярата
в доброто
и в човека,
в романтиката,
в празните
копнежи?
Ти помниш ли как
някак много бързо
ни хванаха в капана на живота?
Опомнихме се.
Късно.
Бяхме вързани жестоко.
Като някакви животни в клетка
светкаха
очите жадно
и търсеха,
и молеха пощада.

А бяхме млади,
бяхме толкоз млади!...
И после... после
някаква омраза
се впиваше дълбоко във сърцата.
Като гангрена,
не, като проказа
тя раснеше,
разкапваше душата,
тя сплиташе жестоките си мрежи
на пустота
и мрачна безнадеждност,
тя пъплеше в кръвта,
тя виеше с закана,
а беше рано, беше много рано...

А там -
високо във небето,
чудно
трептяха пак на чайките крилата.
Небето пак блестеше
като слюда,
простора пак бе син и необятен,
на хоризонта пак полека-лека
се губеха платната
всяка вечер
и мачтите изчезваха далеко,
но ние бяхме ослепели вече.
За мен това е минало - неважно.
Но ний деляхме сламения одър
и тебе чувствам нужда да разкажа
как вярвам аз и колко днес съм бодър.

Това е новото, което ме възпира
да не пробия
своя
слепоочник.
То злобата в сърцето
трансформира
в една борба,
която
днес
клокочи.
И то ще ни повърне Филипините
и едрите звезди
над Фамагуста,
и радостта
помръкнала в сърцето,
и мъртвата ни обич към машините,
и синята безбрежност на морето,
където вятъра на тропика се чувства.

Сега е нощ.
Машината ритмично
припява
и навява топла вера.
Да знаеш ти живота как обичам!
И колко мразя
празните
химери...

За мен е ясно, както че ще съмне -
с главите си ще счупим ледовете.
И слънцето на хоризонта
тъмен,
да, нашто
ярко
слънце
ще просветне.
И нека като пеперуда малка
крилата ми
опърли най-подире.
Не ще проклинам,
няма да се вайкам,
защото все пак, знам,
ще се умира.
Но да умреш, когато
се отърсва
земята
от отровната си
плесен,
когато милионите възкръсват,
това е песен,
да, това е песен!

НИКОЛА ВАПЦАРОВ

image



Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faktifakti - много силно
24.06.2012 21:41
и сякаш изстрадано..
цитирай
2. isteater - Изстрадано е...
24.06.2012 21:58
сигурна съм, в което... :)

Хубава вечер от мен!
:)
цитирай
3. henzelski - "Понякога ще идвам във съня ти
25.06.2012 10:45
като нечакан и невикан гостенин.
Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай!

Ще влезна тихо, кротко ще приседна,
ще вперя поглед в мрака да те видя.
Когато се наситя да те гледам,
ще те целуна и ще си отида."
цитирай
4. cocktails - :)
25.06.2012 11:50
Вапцаров ми е любим, заедно със Смирненски!
Благодаря!
цитирай
5. darkenedangel - @ henzelski
25.06.2012 19:13
Благодаря ти, че си се спрял именно на това стихотворение от Вапцаров...

много, много го четях и препрочитах като гимназистка... :)
:))

@ cocktail: хубаво е - хора, със сродни интереси :)
Благодаря за коментара!


цитирай
6. mariniki - благодаря ти...
25.06.2012 19:35
че ми припомни това великолепно стихотворение...
отдавна не го бях чела... най-сърдечно...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: isteater
Категория: Лични дневници
Прочетен: 285557
Постинги: 129
Коментари: 534
Гласове: 2658
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930